Księga Przychodów i Rozchodów oraz Ewidencja Ryczałtowa
Moduł Comarch ERP Optima Księga Podatkowa wspomaga księgowość w codziennej pracy firmy. Program pozwala na obsługę księgową w zakresie ewidencji ryczałtowej, Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR), a także rozliczenia podatku VAT od towarów i usług.
Moduł Księga Podatkowa pozwala na:
- wprowadzenie zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów (zobacz film),
- prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej
- wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie (zobacz film),
- prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,
- rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
- dodanie spisu z natury (zobacz film),
- naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
- wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego (zobacz film)
- sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie do systemu e-Deklaracji,
- rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową (zobacz film)
- sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7 (zobacz film)
- tworzenie i wysyłanie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) do Urzędu Skarbowego (zobacz film) dostepne szkolenie bezpłatne (Zobacz),
- prowadzenie firmy wielozakładowej
- prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności - Split Payment (zobacz film).
- weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT (zobacz film)