Jeśli jesteś właścicielem konta bankowego (jedynym) w Santander Bank Polska to do uzyskanie certyfikatu kwalifikowanego wystarczy kilka minut.
Bank umożliwił klientom posiadającym Santander Internet korzystanie z usługi eID, pozwalającej na zdalne potwierdzenie tożsamości m.in. w procesie pozyskiwania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Jak wygląda proces wnioskowania?
I. Wysyłamy zaproszenie do wypełnienia wniosku na wskazany przez Ciebie adres email.
II. Musisz posiadać dostęp do:
swojej skrzynki email,
konta bankowego w Santander Bank Polska, którego jest jedynym właścicielem,
telefonu komórkowego, którego numer zostanie podany we wniosku o wydanie certyfikatu kwalifikowanego.
III. Proces wnioskowania odbywa się po Twojej stronie :
Odebranie zaproszenia do eID,
Utworzenie konta/ logowanie do systemu Certum,
Rozpoczęcie wnioskowania,
Przekazanie danych z konta bankowego,
Złożenie wniosku i podpisanie Oświadczenia.