Aby odnowić certyfikat kwalifikowany, należy w pierwszej kolejności zdecydować, na jaki okres chcemy go przedłużyć . Do wyboru mamy przedłużenie podpisu elektronicznego o 1 rok, 2 lata lub 3 lata. Należy także nabyć u nas odpowiedni kod aktywacyjny. Omówmy zatem krok po kroku, jak odnowić podpis elektroniczny.

 

Odnowienie podpisu elektronicznego Centrum można rozpocząć już na 60 dni przed końcem jego ważności, nie skracając przy tym okresu ważności dotychczasowego certyfikatu kwalifikowanego – nowy certyfikat będzie ważny od końca bieżącego certyfikatu kwalifikowanego.

 

Co ważne, nie można odnowić certyfikatu kwalifikowanego, który już wygasł (stracił ważność), dlatego najlepiej rozpocząć proces odnowienia certyfikatu kwalifikowanego co najmniej na kilka dni przed końcem jego ważności.

 

Jak w prosty sposób odnowić podpis elektroniczny z IT-Partner?

 

Sam proces aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego do podpisu elektronicznego nie jest ani skomplikowany ani czasochłonny. Wprowadzamy dane karty, której używamy do epodpisu, następnie wprowadzamy kod aktywacyjny (do nabycia u nas ). Należy uzupełnić formularz z danymi, który nam się wyświetli. Po uzupełnieniu i sprawdzeniu poprawności danych zostaniemy poproszeni o jego podpisanie epodpisem – dlatego ważne jest żeby zacząć odnawiać certyfikat kwalifikowany, kiedy dotychczasowy podpis elektroniczny jest jeszcze ważny. Na tym kończy się proces aktywacji odnowienia certyfikatu kwalifikowanego do epodpisu.

 

W ciągu 24 do 48 godzin roboczych otrzymają Państwo na wskazany w formularzu adres email powiadomienie o wydaniu certyfikatu kwalifikowanego. Należy wgrać go na dotychczasową kartę kryptograficzną, podając aktualny kod PIN (kod PIN nie ulega zmianie w procesie odnawiania certyfikatu kwalifikowanego).

 

Wydany certyfikat kwalifikowany będzie ważny przez wybrany przez Państwa okres, począwszy od pierwszego dnia ważności certyfikatu kwalifikowanego wskazanego w czasie aktywacji jego odnowienia.

 

Jak odnowić podpis elektroniczny krok po kroku?

 

  1. Skontaktuj się z IT-Partnet telefonicznie lub poprzez formularz.

  2. Dokonaj zakupu kodu aktywacyjnego.

  3. Wprowadź dane karty, której używasz do epodpisu.

  4. Uzupełnij formularz danymi.

  5. Podpisz formularz podpisem elektronicznym.

  6. Poczekaj na mailowe powiadomienie o wydaniu certyfikatu kwalifikowanego.

  7. Wgraj certyfikat na dotychczasową kartę kryptograficzną, podając aktualny kod PIN.

 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w procesie odnowienia epodpisu - skontaktuj sie z nami.