Jeżeli prowadzisz własny biznes, to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że od współczesnych przedsiębiorców wymaga się tego, aby ich firmy działały możliwie najwydajniej, a tym samym były jak najbardziej opłacalne. Tak właściwie spełnienie tych warunków jest obowiązkowe, aby móc działać na rynku. Aby to było możliwe w przypadku większych przedsiębiorstw, konieczne jest zainwestowanie w systemy, które mają na celu ułatwienie wdrażania różnych działań. Mowa o CRM i ERP. O tym, czym się różnią, opowiemy w dalszej części naszego artykułu.

Kiedy potrzebny jest system ERP?

System ERP, co w tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza planowanie zasobów przedsiębiorstwa (Enterprise Resource Planning), umożliwia stworzenie wspólnej bazy danych, a tym samym posiadanie przez użytkowników dokładnie takich samych interfejsów nawet w różnych aplikacjach. Praca może odbywać się w tym samym czasie, bez obaw o jakiekolwiek zakłócenia. Systemy ERP umożliwiają zdecydowane uproszczenie wszelkich działań biznesowych w danej firmie, a tym samym pozwalają na znaczną oszczędność kosztów. Do zalet wykorzystania takiego rozwiązania należy dołożyć również możliwość zdalnego eliminowania ewentualnych błędów, które wynikają z pracy ludzkiej. ERP znacząco wspomaga także samą produkcję i dokładność danych. Integracja obszarów biznesowych dzięki ERP może osiągnąć naprawdę wysoki poziom.

Czym różni się system ERP od CRM?

Oprogramowanie ERP pozwala skutecznie usprawnić działania poszczególnych, wykorzystanych w firmie procesów. Mowa, chociażby o zarządzaniu łańcuchem dostaw czy samą produkcją i stworzonymi zapasami. W przypadku oprogramowania CRM stworzonego specjalnie z myślą o wsparciu działań pracowników mamy możliwość zadbania o odpowiedni poziom współpracy zarówno tej wewnętrznej, jak i pomiędzy poszczególnymi działaniami. CRM wspaniale sprawdza się również w firmach, które tworzą kampanie marketingowe.

Jak wygląda wdrożenie systemu ERP?

Integracja obszarów biznesowych wymaga od właściciela firmy przede wszystkim przeanalizowania tego, w jakiej aktualnie sytuacji znajduje się firma. Bez tego trudno byłoby rozpocząć jakiekolwiek inne działania. Właściwa analiza pozwoli poznać konkretne potrzeby firmy, ale i wyznaczyć cele. Gdy uda się to już ustalić, można zdecydować się na Comarch ERP, konkretny model wdrożenia jest zależny od potrzeb danej spółki. W zależności od oczekiwań i potrzeb możliwe jest bowiem właściwe skonfigurowanie, tj. dopasowanie oprogramowania do potrzeb konkretnych osób. Następnie konieczne jest przeprowadzenie testów zainstalowanego oprogramowania i wreszcie — przeszkolenie pracowników, tak aby praca mogła być jak najbardziej efektywna.

Jak długo przebiega integracja obszarów biznesowych?

Jeśli zainteresowało Cię oprogramowanie Comarch ERP, to z całą pewnością będziesz zastanawiać się nad tym, jak długo trwałoby jego ewentualne wdrożenie. Integracja obszarów biznesowych zajmuje zazwyczaj kilka tygodni. Można uściślić, że jest to przedział pomiędzy 3 a 4 tygodniami. Na wdrożenie bardziej szczegółowych rozwiązań potrzeba trochę więcej czasu.

Integracja obszarów biznesowych i inne zalety Comarch ERP

System Comarch ERP umożliwia skuteczną optymalizację procesów biznesowych, dzięki czemu cieszy się ogromnym uznaniem zarówno w średnich, jak i bardzo dużych firmach. Wszystko dzięki temu, że integracja obszarów biznesowych pozwala zaoszczędzić czas przy jednoczesnym bardzo skutecznym zwiększeniu efektywności prowadzonych w firmie działań. Comarch ERP umożliwia łatwiejsze zarządzanie firmą, dzięki prostszemu przekazywaniu informacji zarówno wewnątrz poszczególnych działów, jak i pomiędzy nimi.

Szukasz sposobu na to, aby Twoja firma mogła jeszcze lepiej prosperować? Jeśli tak, zastanów się, czy integracja obszarów biznesowych za pomocą systemu ERP nie będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojej spółki. Model ten sprawdza się u wielu przedsiębiorców, stając się krokiem ku bardziej efektywnemu zarządzaniu działaniami wykonywanymi w obrębie organizacji.

Źródło zdjęcia freepik.com